Zdrowy post!

part_1488134240492_20170220_1744591

Niektórzy jeszcze szykują na jutrzejszy Tłusty Czwartek pączki, racuchy i faworki, gdy tymczasem niektóre z nas zdążyły już zasmakować w nowym sposobie odżywiania, dochodząc do niego poprzez zdrowy post – dietę owocowo-warzywną. Na ostatnim spotkaniu klubowym Ela dzieliła się z nami swoimi doświadczeniami po dwutygodniowym pobycie na wczasach zdrowotnych prowadzonych według zasad autorskiej diety dr Ewy Dąbrowskiej. Rewitalizacja organizmu poprzez detoksykujące działanie kuracji połączona z fachową edukacją prozdrowotną oraz możliwość skorzystania z oferty fizykoterapeutycznej pomagają powrócić do pełni sprawności i zdrowia na turnusie zdrowotnym w ośrodkach prowadzonych pod autorskim nadzorem dr Ewy Dąbrowskiej. Ela może być najlepszą reklamą efektów diety, wróciła do nas rozświetlona, pełna nowych pokładów energii (zresztą nigdy jej tego akurat nie brakuje) i przekazała nam w swoich opowieściach część zdobytej wiedzy o zdrowym odżywianiu i o zasadach dbałości o swój organizm, a więc o potrzebie ćwiczeń, prawidłowej postawie podczas snu i poprawnych wymiarach poduszki czy o konkretnych regułach odżywiania.

Przedstawiamy więc CHLEB GRYCZANY ELI MOCZERKO:

SKŁADNIKI: 1 kg kaszy gryczanej białej, 6 łyżeczek soli, 1400 ml wody (dodatkowo – do uznania). DODATKI: 10 dag słonecznika, 10 dag dyni, 10 dag siemienia lnianego. WYKONANIE: kaszę opłukać na sitku. Wsypać do miski i zalać wodą. Odstawić na ok. 8 godzin. Gdy ziarna napęcznieją, będą lepkie, a na wierzchu utworzy się piana (niekoniecznie), należy przemieszać, uzupełnić wodę do poziomu, aby zakryć wszystkie ziarna. Ponownie odstawić – na cały dzień. Wieczorem skontrolować wodę, nadmiar można odlać. Kaszę zmiksować na pół gładko. Dodać sól, dodatki i po wymieszaniu przełożyć do keksówki, wyściełanej papierem do pieczenia (lub bez papieru do formy silikonowej). Przełożyć formę z ciastem do piekarnika na całą noc. Rano upiec, włączając piekarnik na 200°C. Piec około 55 minut lub ciutkę dłużej, bo każdy piekarnik piecze inaczej, dlatego należy sprawdzać stopień wypieczenia patyczkiem drewnianym wbijając go w środek chleba i sprawdzać czy miękki i suchy. Smacznego! A jakie ćwiczenia? Najlepiej takie usprawniające kręgosłup. Trzeba spotkać się z naszą Mają, która zademonstruje cykl ćwiczeń usprawniająco – zdrowotnych.

Reklamy

Mam na imię Lucy – Elizabeth Strout Otwieramy Klub Książki

Mam na imię Lucy – Elizabeth Strout zainaugurowała pierwsze spotkanie w ramach Klubu Książki Pro Kobiet 50 plus. Ten pomysł zainicjowała Maja i konsekwentnie zachęcała do przeczytania wymienionej książki.To niezwykła opowieść o relacjach międzyludzkich wpisana w rozmowę córki i matki.

Pierwsze spotkanie naszego Klubu Książki przebiegło w tak „rozwichrzonej” atmosferze, że zapomniałam o zdjęciach – mówi Maja. Dyskusja była bardzo ożywiona! Spodobało się tak bardzo, że są już plany na kolejne spotkania.
Planujemy, że na spotkaniu 27 lutego będziemy omawiać książkę „Cukiernia w ogrodzie” autorki Carole Matthews,  a za miesiąc, na spotkaniu 27 marca Maja zaproponuje książkę Olgi Tokarczuk „Prowadź swój pług przez kości umarłych”, ponieważ porusza wiele ważnych kwestii (np. ekologia, feminizm), niedługo ukaże się jej drugie wydanie (pierwsze było w 2009 r.), a jeszcze w lutym wchodzi do kin film Agnieszki Holland  „Pokot”, oparty na tej książce.
Zapraszamy na nasze spotkania wszystkie miłośniczki książek.